Een ontstoken zenuw in de tand of kies kan vervelend of zelfs erg pijnlijk zijn. Er zijn verschillende mogelijke oorzaken, zoals bederf, een ongelukkige val of een lekkende vulling. Een ontstoken zenuw kan vanzelf over gaan, maar kan ook blijven zeuren. In dat geval kan endodontologie, oftewel een wortelkanaalbehandeling, de pijn stoppen.

Wortelkanaalbehandeling met microscoop

Met een wortelkanaalbehandeling verwijderen we het ontstoken weefsel en de zenuw uit uw kies of tand. Met een vijl bepalen we de lengte van het kanaal. Vervolgens vullen we het wortelkanaal tot aan de wortelpunt. In onze praktijk werken we met een behandelmicroscoop. Met behulp van de microscoop kunnen we zeer precies te werk gaan bij wortelkanaalbehandelingen. Een groot voordeel, want hierdoor wordt het risico op complicaties achteraf veel kleiner.

Onze voorbeelden van endodontologie

Om u een idee te geven van de resultaten van endodontologie, delen we graag voorbeelden van ons werk. Bekijk bijvoorbeeld onze wortelkanaalbehandeling bij een acute ontsteking van de inhoud van het wortelkanaal. Ga naar ons overzicht aan voorbeelden voor meer foto’s van tandheelkundige behandelmethodes in onze tandartspraktijk.

Endodontologie voor uw gebit?

Is een wortelkanaalbehandeling het beste antwoord op uw problemen met uw gebit? Met onze 30 jaar ervaring kunnen we zeer goed inschatten wat er kan én wat er niet kan. Samen bepalen we de beste oplossing voor uw gebit. Neem gerust contact op met onze tandartspraktijk in Rotterdam voor het maken van een afspraak.